Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.02.2012 20:05 - Плакати с парите на Цеко - как си личат платените протести
Автор: afrodita1 Категория: Новини   
Прочетен: 1914 Коментари: 0 Гласове:
3



 автор  Иван Бакалов  

Медийните манипулации стигнаха дъното. Такава помия не се е изливала, както върху природозащитниците

image Професионално направени плакати на голямоформатни печатни машини - такива носеха на платения протест в подкрепа на поправките в Закона за горите. Снимка: Импакт прес груп

В интернет се разпространяват две снимки с надпис „Как броят медиите”. Едната е от протеста срещу поправките в Закона за горите през януари, другата е от бутафорен контрапротест в подкрепа на поправките (виж снимките по-надолу).
В първия случай спонтанно се събра множество от около 4000 души, със саморъчно нарисувани плакати, което премина през центъра на София и по-голямата част от него отиде пред парламента. Във втория - имаше около 200 души, добре организирани, докарани с автобуси и съоръжени с плакати, отпечатани на голямоформатни печатни машини плакати. Някои от участващите в платения митинг невинно споделиха пред репортери, че не знаят кои са на плакатите.
В първия случай телевизиите обявиха, че се събрали стотици протестиращи, а във втория - около 1000. Много вестници пък премълчаха напълно първия протест и се фокусираха върху втория.
Така медийните манипулации в България стигнаха своеобразно дъно при отразяването на еко-протестите.

image Професионално направени плакати на голямоформатни печатни машини - такива носеха на платения протест в подкрепа на поправките в Закона за горите. Снимка: Импакт прес груп

Всеки може да види по снимките какви плакати има на единия и на другия митинг. На протеста в защита на интересите на Цеко (Минев) - шефът на Първа инвестиционна банка, която притежава лифтовете в Банско и на Витоша, плакатите са добре оформени, направени от професионалисти, с голямоформатен печат. Един лидер на зелена организация е представени с портрет като глава на октопод. Като октопод е представен и синът на бившия вицепрезидент Марин, който участва в една от екоорганизациите, но агитките на Цеко са го изтипосали, да намажат в суматохата от негативната кампания срещу бащата. Голяма снимка на Бойко Борисов в цял ръст как реже главата на зелен октопод е друг плакат.
Както е известно, поправките в Закона за горите обслужват главно собствениците на ски писти и лифтове, също така и дърводобивни фирми (виж повече тук) и тук).
Срещу еко-протестите и в защита на поправките на Закона за горите работят всички национални телевизии, както и основните обслужващи властта вестници.

image Статия във вестник “Уикенд” срещу “зеления октопод”, в която има квалификации като „изпечени мошеници”, „най-големите рекетьори”, „нагли екомафиоти”, „прилапват най-хубавите територии” и др.

В най-тиражния всекидневник - „Телеграф” и в най-тиражния седмичник „Уикенд”, които са собственост на Делян Пеевски, излязоха изключително подли клеветнически статии, според които ръководителите на еко-организациите са милионери в евро. Срещу тях в „Уикенд”, например, са употребени квалификации като „изпечени мошеници”, „зеленият октопод”, „най-големите рекетьори”, „нагли екомафиоти”, „нагла далавера”, „прилапват най-хубавите територии”, „тънат в богатство” и т. н.
Квалификациите надминават всякакви граници в журналистиката и попадат в текстовете на Наказателния кодекс.
Толкова открито и агресивно обслужване на интересите на банкери и монополисти, които злоупотребяват с притежаваните от тях курорти, българската журналистика досега не е демонстрирала.
Всички споменати квалификации са по-подходящи за собствениците, които реално притежават курорти и части от планините и морето на България, и искат да разширяват владенията си. Но, по логиката на българските медии, такива квалификации се употребяват към хората, които се опитват да опазят горите и природата.
България има проблем и той не е само във властта и институциите, а в медиите. Те се превръщат в отблъскващи пропагандни машини, които си служат основно с клевети и злепоставяне и обслужват по долен начин частни интереси, а не обществени.

image Снимки-сравнение заради манипулациите на телевизиите. Вляво е снимка от януарския протест срещу поправките в Закона за горите, вдясно - от платения протест на 16 февруари. Снимки: Фейсбук

Плакати от протеста срещу поправки в Закона за горите на 11 януари

image Снимка: Яна Пункина image Снимки: Михаил Михов и Ива Братанова, “За да остане природа” - forthenature.org image Снимки: Михаил Михов и Ива Братанова, “За да остане природа” - forthenature.org

Плакати от втория протест срещу поправките в Закона за горите от 4 февруари

image Плакати от протеста в събота, 4 февруари, срещу поправките в Закона за горите. Някои надписи отразяват и манипулациите на медиите, които не показаха многохилядното шествие отпреди месец. Снимки: e-vestnik imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage


Тагове:   медии,   журналисти,   преса,


Гласувай:
3



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: afrodita1
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1031558
Постинги: 696
Коментари: 514
Гласове: 1375
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930