2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. tota
13. zaw12929
14. stela50
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. getmans1
2. арабска култура
3. Блога на брат ми
4. Център за близкоизточни изследвания
5. irshad
6. Индимедия България
7. Работнически глас
8. Без Лого
9. Palestinian World
10. Блогът на Мавракис
11. ПОДСЪЗНАТЕЛНОТО НА БАЙ ДАЛАЙ
12. Информационна Агенция "Фокус"
13. ekipnews.
14. afera bg
15. Mediapool.bg - новини, анализи, коментари
16. Свободна мисъл
17. Актуално .ком
18. Литературен свят
19. Днес .Бг
20. Мястото на Юрий Александров
21. Блогът на нервната акула
Медийните манипулации стигнаха дъното. Такава помия не се е изливала, както върху природозащитниците
Професионално направени плакати на голямоформатни печатни машини - такива носеха на платения протест в подкрепа на поправките в Закона за горите. Снимка: Импакт прес групВ интернет се разпространяват две снимки с надпис „Как броят медиите”. Едната е от протеста срещу поправките в Закона за горите през януари, другата е от бутафорен контрапротест в подкрепа на поправките (виж снимките по-надолу).
В първия случай спонтанно се събра множество от около 4000 души, със саморъчно нарисувани плакати, което премина през центъра на София и по-голямата част от него отиде пред парламента. Във втория - имаше около 200 души, добре организирани, докарани с автобуси и съоръжени с плакати, отпечатани на голямоформатни печатни машини плакати. Някои от участващите в платения митинг невинно споделиха пред репортери, че не знаят кои са на плакатите.
В първия случай телевизиите обявиха, че се събрали стотици протестиращи, а във втория - около 1000. Много вестници пък премълчаха напълно първия протест и се фокусираха върху втория.
Така медийните манипулации в България стигнаха своеобразно дъно при отразяването на еко-протестите.
Всеки може да види по снимките какви плакати има на единия и на другия митинг. На протеста в защита на интересите на Цеко (Минев) - шефът на Първа инвестиционна банка, която притежава лифтовете в Банско и на Витоша, плакатите са добре оформени, направени от професионалисти, с голямоформатен печат. Един лидер на зелена организация е представени с портрет като глава на октопод. Като октопод е представен и синът на бившия вицепрезидент Марин, който участва в една от екоорганизациите, но агитките на Цеко са го изтипосали, да намажат в суматохата от негативната кампания срещу бащата. Голяма снимка на Бойко Борисов в цял ръст как реже главата на зелен октопод е друг плакат.
Както е известно, поправките в Закона за горите обслужват главно собствениците на ски писти и лифтове, също така и дърводобивни фирми (виж повече тук) и тук).
Срещу еко-протестите и в защита на поправките на Закона за горите работят всички национални телевизии, както и основните обслужващи властта вестници.
В най-тиражния всекидневник - „Телеграф” и в най-тиражния седмичник „Уикенд”, които са собственост на Делян Пеевски, излязоха изключително подли клеветнически статии, според които ръководителите на еко-организациите са милионери в евро. Срещу тях в „Уикенд”, например, са употребени квалификации като „изпечени мошеници”, „зеленият октопод”, „най-големите рекетьори”, „нагли екомафиоти”, „нагла далавера”, „прилапват най-хубавите територии”, „тънат в богатство” и т. н.
Квалификациите надминават всякакви граници в журналистиката и попадат в текстовете на Наказателния кодекс.
Толкова открито и агресивно обслужване на интересите на банкери и монополисти, които злоупотребяват с притежаваните от тях курорти, българската журналистика досега не е демонстрирала.
Всички споменати квалификации са по-подходящи за собствениците, които реално притежават курорти и части от планините и морето на България, и искат да разширяват владенията си. Но, по логиката на българските медии, такива квалификации се употребяват към хората, които се опитват да опазят горите и природата.
България има проблем и той не е само във властта и институциите, а в медиите. Те се превръщат в отблъскващи пропагандни машини, които си служат основно с клевети и злепоставяне и обслужват по долен начин частни интереси, а не обществени.
Плакати от протеста срещу поправки в Закона за горите на 11 януари
Снимка: Яна Пункина Снимки: Михаил Михов и Ива Братанова, “За да остане природа” - forthenature.org Снимки: Михаил Михов и Ива Братанова, “За да остане природа” - forthenature.orgПлакати от втория протест срещу поправките в Закона за горите от 4 февруари
Плакати от протеста в събота, 4 февруари, срещу поправките в Закона за горите. Някои надписи отразяват и манипулациите на медиите, които не показаха многохилядното шествие отпреди месец. Снимки: e-vestnik