Роден в семейството на богат венециански търговец на хартия, Албинони по неизвестен начин успява да се изучи като певец и изтъкнат цигулар. Тъй като не е член на гилдията на изпълнителите, няма възможност да свири публично и затова се насочва към композирането. За разлика от други композитори от това време, той не търси назначение в църква или благороднически двор, а действа като независим композитор (сам наричайки себе си „dilettante veneto“), подкрепян от богатото си семейство и впоследствие освободен от дълга да поеме семейния занаят (който му се полагал, като на първороден син), съгласно завещанието на баща му. През 1722 г. Максимилиан Емануел II, курфюрст на Бавария, на когото Албинони е посветил дванайсет концерта, го кани като оперен диригент на сватбеното празненство на сина си курпринц Карл Албрехт и Мария Амалия.
Албинони остава да живее във Венеция през целия си живот, като се жени за оперната певица Маргарита Раймонди. Той написва най-малко петдесет опери, но е най-известен със своите концерти за обой. Той е първият италианец композирал такива концерти. Съвременниците на Албинони сравняват музиката му с тази на Корели и Вивалди. Неговата инструментална музика привлича вниманието на Йохан Себастиан Бах, който написва поне две фуги по теми на Албинони и постоянно използва неговите басови линии като упражнения за учениците си.
Част от творчеството на Албинони (който далеч не публикува всичките си произведения) е загубено при разрушаването на Дрезденската държавна библиотека по време на Втората световна война. Малко се знае за живота и музиката му след 1720 г. Прочутото Адажио в сол минор (Adagio In G Minor) е реконструкция (или по-скоро композиция) на Ремо Джацото от 1945 г., основано на кратък фрагмент от бавна част (най-вероятно за трио соната), който той открива сред развалините на библиотеката.
Copernicus Chamber Orchestra, Horst Sohm (conducting/Leitung) Tomaso Albinoni - Adagio en sol menor, in G minor, Live in concert - Festival de Musica de LґEscala Concerts Clаssics L"Escala-Empъries Live performance - 2011
https://www.youtube.com/watch?v=_eLU5W1vc8Y
По утверждению Джадзотто, пьеса представляет собой реконструкцию, основанную на фрагменте из музыки Томазо Альбинони, найденном им в 1945-м на развалинах разрушенной при бомбардировке Дрездена Саксонской земельной библиотеки. Ремо Джадзотто опубликовал в 1945 году первую научную биографию Альбинони, в 1720-е годы работавшего в Германии. Найденный фрагмент, согласно предисловию Джадзотто к первому изданию Адажио, содержал басовую партию и два фрагмента партии первой скрипки общей продолжительностью шесть тактов. Первая публикация пьесы целиком была озаглавлена: Ремо Джадзотто. Адажио соль минор для струнных и органа на основе двух фрагментов темы и цифрованного баса Томазо Альбинони (итал. Remo Giazotto: adagio in sol minore per archi e organo su due spunti tematici e su un basso numerato di Tomaso Albinoni).
Как да открием жената-психопат? (д-р Мел...
„Израелски модел“ на гаранции на НАТО за...
Ремо Джацото е бил буквално обсебен от творчеството на Албинони, ставайки негов апологет и биограф. Има доста сериозна версия, че именно той, а не Албинони, е автор на Адажиото. И какво от това! - Адажиото е факт и можем да му се насладим. Благодаря, Панацея!
2. бъди българин
3. geravna
4. zeravna
5. zeravna
6. virginia grotta
7. Виртуална библиотека
8. Къде сте
9. Песен за Нибелунгите
10. Войни на Тангра