2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. mt46
6. wonder
7. kvg55
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. rosiela
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69
2. арабска култура
3. Блога на брат ми
4. Център за близкоизточни изследвания
5. irshad
6. Индимедия България
7. Работнически глас
8. Без Лого
9. Palestinian World
10. Блогът на Мавракис
11. ПОДСЪЗНАТЕЛНОТО НА БАЙ ДАЛАЙ
12. Информационна Агенция "Фокус"
13. ekipnews.
14. afera bg
15. Mediapool.bg - новини, анализи, коментари
16. Свободна мисъл
17. Актуално .ком
18. Литературен свят
19. Днес .Бг
20. Мястото на Юрий Александров
21. Блогът на нервната акула
Напоследък доста често и с основателно притеснение се говори за радикализацията сред младежите в България. Стават едва ли не задължителни ежемесечните изстъпления на неонацистки групи. Насилие залива пространството, в което живеем. Това се случва в ситуация на икономическа и духовна криза. Ситуация, в която вече сме били – преди 70–80 години, в средата на ХХ век. Тогава човечеството плати с цената на над 50 милиона жертви урока, че лесни решения на трудни въпроси няма и че със сигурност, когато опиташ да замениш свободата и прогреса с измамното чувство за сигурност и превъзходство над другия, резултатите са трагични.
Днес се питаме защо децата на България са тръгнали да защитават права и да налагат мнението си с железни пръти на улицата.
С право обвиняваме правозащитната и правораздавателната система, стигаме до обяснението за безотговорното родителство и икономическите му предпоставки. Понякога с безнадеждност споменаваме училището.
А там всъщност децата се учат да живеят в общество, с другите, с тези, които харесват или не, да спазват определени от обществото правила. Но какво се случва в действителност ни е много далечно, смятаме, че всичко трябва да е наред по подразбиране. А дали е така?
Да влезем в час по история и цивилизация за 6 клас, урокът е под номер 36 – заглавието му „България и неспокойният европейски мир”.
Учебник с автори: Константин Димитров Косев, Василка Атанасова Танкова, Цонка Василева Каснакова-Иванова, Христо Луков Матанов. Издателска къща "Анубис". Одобрен със Заповед РД-09-1000/08.08.2007 на министъра на образованието и науката Даниел Вълчев.
В този час от 13-годишните шестокласници се очаква да научат, че в резултат на Първата световна война политическата карта на Европа и света е прекроена, „в условията на всеобщата следвоенна криза в много европейски държави възникват обществени движения и политически сили, които отхвърлят демокрацията и се обявяват за „нов обществен ред”. Че в Италия на власт са дошли фашистите на Мусолини, в Германия националсоциалистите на Хитлер, а в Русия е наложен болшевишки режим.
Ще научат, че България не е останала незасегната от „идващите от Запад антидемократични идеи” и че тук са възникнали силни националистически организации, издигнали лозунга за „модерна, просветена и обединена България”.
Техният национализъм е наречен модерен. Категорично противопоставен на пораженческите настроения на старите партии. Младите българи, създали Съюза на българските национални легиони, Ратниците за напредъка на българщината и Българския младежки съюз „Отец Паисий”, са изправили своя безкористен патриотизъм и готовността си за саможертва срещу националното предателство и пораженство. Авторите са гарнирали урока със снимки на емблемата на ратниците, на самите ратници в униформа, на генерал Луков – създателя на СБНЛ, и са посочили знака на претендентите за днешни наследници от БНС – "Гвардия". Дали са и дефиниция на националсоциализъм – „идеология, съчетаваща възгледи от нацизма и социализма”.
Пропуснали са да покажат емблемите на тези организации с пречупени кръстове. Пропуснали са да опишат антиеврейските погроми, проведени от същите тези безкористни патриоти по улиците на София през 1939 г. Пропуснали са тяхното яростно участие в приемането и прилагането на Закона за защита на нацията. Пропуснали са насилието им срещу всеки, който е имал мнение, различно от тяхното. Пропуснали са железните кръстове, с които Хитлер им се отблагодарява за съюзничеството. Пропуснали са, че ген. Луков е готвел нацистки преврат срещу прекалено мекото по политика правителство. Пропуснали са да напишат какво всичко това е коствало на света и на България.
Трябва ли тогава да се учудваме, че днес, в условията на икономическа и морална криза, млади българи, търсейки отговор на въпроса защо живеят зле, се връщат към тези доказано грешни отговори от миналото. Съвсем логично е да ги видим маршируващи мрачно в кичозно униформен вид под знамената на съвременните наследници на СБНЛ, да се възхищават на ТВ предавания, в които се пускат маршовете на Великия райх, да призовават „Българийо, събуди се!”.
С последното съм готов да се съглася, крайно време е да се събудим или по-скоро да признаем, че това наистина се случва, че не е лош сън, а реалност. Имаме много малко време, за да спрем разпространението на това явление, то не е ново за България, за да се оправдаем с незнание. Нужно е да се насилим да отделим време и енергия, за да четем учебниците по история на децата си и да питаме какво са научили в училище. Това насилие над собствения ни мързел си струва, защото ще ни спести гледката от удавено в кръв от разбити глави бъдеще на България.
http://glasove.com/article-9205.php