Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.12.2011 13:09 - Весели празници на всички
Автор: afrodita1 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1698 Коментари: 3 Гласове:
2

Последна промяна: 03.01.2012 07:34


  Бъдни вечер е един от най-светлите празници за християните. На 24 декември, в навечерието на Рождество Христово, се спазват строги пости.

По традиция постите свършват с появата на първата вечерна звезда на небето, след което в храмове по целия свят започва тържествената рождественска литургия. По време на нея се припомнят старозаветни пророчества и събития, свързани с раждането на Спасителя.

След рождественската литургия идва ред на празничната вечеря. По древен обичай на нея се сервират постни блюда. Трапезата има религиозен характер и е много тържествена. Преди да се пристъпи към храненето, се чете откъс от Евангелието на Лука за Рождество Христово. Ритуалът на трапезата се води от главата на семейството.

Повсеместно разпространен и известен е обичаят на трапезата да се остави незаето място. Ако някой дойде в дома на Бъдни вечер, той трябва да бъде приет като брат. Този обичай е в знак на почит към близките и скъпи хора, които не могат да посрещнат Бъдни вечер със семейството си. За тях и за напусналите този свят се оставят прибори и чиния, в която се слага от всичко по малко. След края на вечерята трапезата не се вдига.

По света се е запазила и традицията под бялата покривка да се слага по малко сено. То напомня за Витлеемската пещера и за Богородица, положила новородения Христос в яслата със сеното. Заедно с католиците Рождество празнуват лютераните, англиканската църква и част от протестантските конфесии. Във всяка страна празникът си има свои традиции. 
image

 

 



Тагове:   вечер,   бъдни,


Гласувай:
2



1. samvoin - Благодаря! Щастлива Нова година ...
04.01.2012 08:33
Благодаря!
Щастлива Нова година и на теб.
Следя блога ти, който е много интересен и ползвам материали от него, само някак не разбирам статията за анархизма...
цитирай
2. afrodita1 - Радвам
04.01.2012 09:49
радвам се че блога ми ти е интересен, и също така ми е ясен интересът ти към някои мои статии и публикации.;)
цитирай
3. samvoin - радвам се че блога ми ти е интересен, ...
05.01.2012 04:40
afrodita1 написа:
радвам се че блога ми ти е интересен, и също така ми е ясен интересът ти към някои мои статии и публикации.;)
Да, добавят доста факти към знанията ми, по теми които не крия, че ме вълнуват, а мотивите да ме вълнуват са ясни...;)
Далеч не са само "любопитство" или "любознание", а също и само "наблюдаване" с "опознавателни цели", като на екскурзия.
Фактите ми дават нови аргументи, в дадени спорве които водя.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: afrodita1
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1033567
Постинги: 696
Коментари: 514
Гласове: 1375
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930